yellow shape
Partos event

Integriteitsbijeenkomst over het halo-effect van de ngo

  • Datum en tijd 10 October 2024, 14:15 - 16:45 CET
  • Waar Zaal New York, ZZIIN, boven station Den Haag Centraal
  • Voor wie Directeuren én integriteitsmedewerkers van leden van Partos of Goede Doelen Nederland.

Op donderdag 10 oktober organiseren Goede Doelen Nederland en Partos hun jaarlijkse integriteitsbijeenkomst.

Het thema dit jaar is ‘Het halo-effect van de ngo’. Isabel de Bruin Cardoso promoveerde afgelopen februari op dit onderwerp aan de Rotterdam School of Management, Erasmus Universiteit. Kort gezegd komt het halo-effect er op neer dat binnen een organisatie het beeld bestaat dat die organisatie goede dingen doet, waardoor er een blinde vlek ontstaat voor onethisch gedrag. Isabel zal tijdens de bijeenkomst meer vertellen over haar bevindingen. Rina Molenaar, voorzitter van de Raad van Bestuur van Woord en Daad, zal vervolgens vertellen hoe zij de halo in de praktijk ervaart en wat de organisatie eraan doet om die aan te pakken. Uiteraard krijg je daarna de gelegenheid om je vragen aan beide sprekers te stellen.

Na een korte pauze gaan de aanwezigen in kleine groepjes met elkaar in gesprek over het halo-effect en wat je daar aan kunt doen. De belangrijkste bevindingen uit de gesprekken worden daarna aan iedereen teruggekoppeld.

We sluiten de bijeenkomst af met een borrel.

Praktische informatie

De bijeenkomst vindt plaats in zaal New York van ZZIIN, boven station Den Haag Centraal en duurt van 14.30 tot ongeveer 16.45 uur waarna de borrel begint. Inloop is vanaf 14.15 uur. De voertaal van de bijeenkomst is Nederlands.

We nodigen je nadrukkelijk uit om met twee mensen van je organisatie te komen. De ervaring leert dat je beter aan de slag kunt met de opgedane informatie wanneer je die kunt bespreken met iemand die ook aanwezig was bij de bijeenkomst.

Wil je alvast wat meer lezen over het halo-effect? Dan kun je dit korte artikel over Isabel de Bruin en haar proefschrift lezen.

Schrijf je in voor de integriteitsbijeenkomst!