yellow shape
Activiteit

Shared Services

Als lid van Partos heb je profijt van interessante diensten tegen gunstige voorwaarden, zoals geldbesparing door bundeling van inkoopkracht, tijdsbesparing door inzet van Partos en professionele inkoop met regelmatige evaluaties. De Shared Services zijn niet voor niets een van onze 7 voordelen voor leden. Lees hieronder van welke diensten jij gebruik kan maken!

Overzicht van Shared Services

Klik hieronder om meteen bij het de Shared Service te komen die je zoekt, of scroll naar beneden om alles te zien.

Inhuren van werknemers in het buitenland

Nederlandse ngo’s nemen steeds meer personeel aan buiten Nederland. Dit gaat gepaard met uitdagingen, aangezien zij vaak geen juridische entiteit hebben in de landen waar zij deze medewerkers inhuren. Sommige ngo’s sluiten een consultancyovereenkomst, andere een arbeidsovereenkomst naar Nederlands recht en weer andere een overeenkomst via een Employer of Record. Daarnaast hebben veel ngo’s onvoldoende capaciteit en kennis om overeenkomsten af te sluiten die voldoen aan de arbeidsrechtelijke, fiscale en sociale zekerheidseisen in de landen waar de werknemer werkt of woont.

Employer of Record

Met behulp van Nedworc Foundation is het ons gelukt om afspraken te maken met Papaya Global, een bureau dat in veel verschillende landen opereert. Via dat bureau kun je werknemers in het buitenland laten verlonen. Partosleden betalen $500,- per medewerker per maand. Dit is een korting van $125,- op het gebruikelijke tarief en het betreft een ALL-IN fee. Er komen dus geen extra kosten bij.
Wil je meer informatie of een offerte aanvragen? Stuur dan een mailtje naar Mariska Keizer

Handleiding ‘Contracteren buiten Nederland’

De handleiding ‘Contracteren buiten Nederland’ (in het Engels en Nederlands te downloaden) biedt duidelijkheid en kaders, zodat voor ieder situatie de juiste keuze gemaakt kan worden.

Download hier de handleiding ‘Contracteren buiten Nederland’
Download here the guideline ‘Contracting outside the Netherlands’

24/7 telefonische hulplijn van het Gimd

Momenteel gebeurt er zoveel in de wereld dat het niet gek is dat steeds meer mensen uit balans raken. Onder andere door de voortdurende coronacrisis en de onzekerheid die dat met zich meebrengt, ervaart een toenemende groep stress, angst en vermoeidheid. Dit concludeerde het Trimbos Instituut vorig jaar al. Deze klachten kunnen leiden tot een verminderde kwaliteit van werk of zelfs zorgen voor uitval.

24/7 hulp met de telefonische hulplijn van het Gimd
Partosleden kunnen een preventief middel inzetten: de telefonische hulplijn voor hun werknemers. Deze hulplijn is 24/7 bereikbaar voor werknemers die te maken krijgen met gebeurtenissen die grote impact hebben. Dit hoeft niet per se werkgerelateerd te zijn, ook voor problemen in de privésfeer kunnen werknemers bellen. Deze kunnen dus op elk moment van de dag de hulplijn bellen en hun verhaal direct kwijt aan een professional. Op basis van de vraag van je werknemer, adviseert de professional welke begeleidingsvorm het meest passend is. Een eventuele doorverwijzing gebeurt altijd in overleg met de werknemer en, indien nodig, met de bedrijfsarts of met jou als werkgever. Je kunt hierbij denken aan een vervolgtraject met een bedrijfsmaatschappelijk werker.

Hoe werkt het?
Je sluit een jaarabonnement af bij het Gimd en krijgt dan een speciaal telefoonnummer dat zeven dagen per week 24 uur per dag bereikbaar is. Als Partoslid krijg je 10% korting op de tarieven. Een jaarabonnement kost dan € 231,50 en het uurtarief is € 175,50.

Meer informatie
Meer informatie vind je in de bijgesloten brochure. Voor verdere vragen of het afsluiten van een abonnement kun je bellen met 088 – 800 85 00 of mailen naar info@gimd.nl.
We hopen jullie hiermee een mooie aanvulling op onze shared services te bieden.

Korting op collectieve zorgverzekering voor je medewerkers

Via het zorgverzekeringcollectief voor Goede Doelen Nederland van Alpina (voorheen Heilbron) profiteren medewerkers en vrijwilligers van Partosleden en hun gezinsleden van kortingen op basis- en aanvullende verzekeringen bij meerdere zorgverzekeraars. Het kost helemaal niets én het levert voor de organisatie en medewerkers veel voordeel op. En in veel gevallen hoeven medewerkers niet eens over te stappen van verzekeraar, omdat er zeven zorgverzekeraars in het collectief zitten.

Voordelen voor medewerkers en vrijwilligers

  • Kosteloos, onafhankelijk en vrijblijvend zorgverzekeringsadvies;
  • Vergelijkingsmodule waarmee het huidige zorgverzekeringspakket vergeleken kan worden met de pakketten binnen het zorgverzekeringcollectief van Goede Doelen Nederland;
  • 24 uur per dag en 7 dagen per week telefonische helpdesk;
  • Opzegservice voor huidige verzekering;
  • Nieuwe zorgverzekering makkelijk en snel, online of telefonisch geregeld;
  • Volgen van aanvraagtraject en het beheren van de polissen;

Voordelen voor Partosleden

  • Vaste relatiebeheerder;
  • Spreekuren op locatie voor medewerkers;
  • Administratieve ondersteuning;
  • Wachtlijstbemiddeling door de zorgdesk;
  • Ondersteunen bij re-integratie en het onderzoeken van ontdubbeling van de zorgkosten;
  • Bemiddeling bij o.a. discussies met de zorgverzekeraar aangaande declaratieafwijzingen of verzoeken om coulance uitkeringen;

Ledenvoordeel
Je kunt de afspraken die Alpina voor 2024 gemaakt heeft, opvragen bij Mariska Keizer. In de informatie die je ontvangt, staat ook een link waarmee je een verzekering kan afsluiten.

Vertalingen via Acolad

Sinds 1 april 2017 maakt Vertaalbureau Acolad (voorheen Livewords en Concorde) uit Amstelveen deel uit van het Shared Services aanbod van Partos. Dit betekent dat alle Partosleden tegen een gunstig tarief teksten kunnen laten vertalen door Acolad.  Zo hoef je niet zélf bij elke vertaalopdracht de markt te verkennen. Het raamcontract is tot stand gekomen op verzoek van enkele leden. Naast de gunstige tarieven is er voor de leden één vaste projectmanager, worden vertalingen altijd gedaan door native speakers en is er een correctie door een tweede lezer.

Partos' politieke monitoring: weten wat er speelt in Den Haag

Altijd op de hoogte zijn van politiek Den Haag op het gebied van ontwikkelingssamenwerking? Met behulp van de Partos Politieke Monitor stellen we Partosleden in de mogelijkheid om zich goed te laten informeren wat er door het jaar heen gebeurt. Zo ben je altijd op de hoogte en kun zo je lobby optimaliseren. Wekelijks ontvangen abonnees een update per mail met daarin een selectie van relevante Kamerstukken en nieuwsberichten, inclusief een korte duiding. Ook maken we regelmatig verslagen van debatten en bevat de mailing een politieke agenda. Daarnaast is er het online monitoringssysteem, monitor.partos.nl, een database waarmee je alle artikelen kunt doorzoeken en teruglezen. Ook worden relevante stukken per partij en thema gecategoriseerd, zodat je snel vindt wat je zoekt.  Ben je lid en wil je je voor deze service opgeven?  Lees meer

CIBT visumdiensten

Regel voordelig je visum- en legalisatie-aanvragen via CIBT Visas, een van de meest succesvolle contracten binnen de Shared Services. Veel leden maken er gebruik van, waarschijnlijk omdat de kortingen hier hoog oplopen. Als Partos-lid krijg je korting op de bemiddelingstarieven van CIBT Visas. Je bespaart de kosten van een reisagent en de inschrijving bij CIBT Visas is kosteloos. Als je je wilt inschrijven bij CIBT Visas, kun je een mail sturen naar Mariska Keizer.

Zakelijke reisverzekering via AON

Partos heeft een overeenkomst gesloten met AON-Hewitt betreffende een zakelijke reisverzekering. De dekking is hierbij afgestemd op de specifieke risico’s die de leden lopen bij hun werkzaamheden. Met deze overeenkomst is een wereldwijde dekking geregeld, die zowel landen met een verzwaard reisadvies dekt als crisisgebieden. De verzekering dekt daarnaast verschillende elementen in relatie tot de veiligheid, waaronder dekking voor kidnapping en voor politieke evaluatie. De dekking wordt automatisch uitgebreid tegen molest (schade bij ongeregeldheden) over de gehele wereld. Voor de directe aanvraag van een offerte kun je terecht bij ngo@aon.nl. 

Dienstreizen met Diversity Travel

Op het gebied van dienstreizen kun je veel besparen, reizen zijn voor ontwikkelingsorganisaties vaak een veelvoorkomend aspect van het werk. Voor dienstreizen bestaat er het Diversity Travel-Partos raamcontract. De keuze voor Diversity Travel is gebaseerd op hun uitgebreide Duty of Care programma en de hoge score die zij haalde op onze kwaliteits- en transparantiecriteria.  

Juridische, fiscale en notariële dienstverlening via preferred suppliers

Partos heeft voor haar leden bij een aantal bedrijven speciale tarieven en condities verkregen, en zo een lijst preferred suppliers in de juridische en notariële dienstverlening opgesteld. Gezamenlijk krijgen Partosleden daarmee een aanzienlijke korting. Voordeel van de preferred suppliers is ook dat deze bedrijven de sector goed kennen en je niet alles opnieuw hoeft toe te lichten. Enkele van deze preferred suppliers zijn: Vijverberg juristen, Pels Rijcken, BTW Plaza en Mazars. Deze bureaus helpen bij allerlei zaken, ieder vanuit hun eigen specialisatie. Denk hierbij aan de regels rondom statutenwijzigingen, schenkingen, het opstellen en toetsen arbeidsovereenkomsten, reorganisaties en aansprakelijkheid. 

AVG-stappenplan

De Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) stelt strenge eisen aan de omgang met persoonsinformatie, van je medewerkers en van je klanten. Wie er niet aan voldoet, kan hoge boetes krijgen. De wet eist een inspanningsverplichting. Dat wil zeggen dat je moet kunnen aantonen dat je er alles aan hebt gedaan om de privacy te waarborgen. In de praktijk betekent dat: ICT-systemen op orde, beveiliging van computers en telefoons, contracten sluiten met derden over uitwisseling van gegevens, vastleggen wie in de organisatie de persoonlijke gegevens mag inzien en behandelen en instructie van alle personeelsleden.

Iedere organisatie moet voldoen aan de eisen van de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG). Hoe zorg je daarvoor? Alles wat de wet van je verwacht, heeft Stichting AVG voor verenigingen voor je samengevat in een stappenplan waarmee je op de juiste manier de AVG-wetgeving kunt implementeren in jouw bedrijf. Elke stap in het plan heeft een video en heldere uitleg. Het programma is ontwikkeld in samenwerking met verenigingen en juridische experts. De voordelen voor jou:

  • Snel en eenvoudig AVG-proof!
  • Een uitlegvideo bij elke stap
  • Een opleidingsvideo voor iedereen in de organisatie
  • AVG-verklaring (om aan te tonen dat je alles hebt gedaan)
  • Altijd gratis updates
  • Juridische voorbeelddocumenten
  • Datalek stappenplan
  • Eerstelijns juridische helpdesk staat voor je klaar
Ledenvoordeel

AVG-Programma heeft een speciaal ledentarief, waarbij de korting kan oplopen tot maximaal 50%. De precieze kosten zijn gebaseerd op je personeelsomvang. Onze leden kunnen zich aanmelden via www.avg-programma.nl en dan de knop “Direct aan de slag”. Vul bij de vraag “Ben je bij een vereniging of ledenorganisatie aangesloten?” Partos in, en je ontvangt direct de korting.

Model Overeenkomst van Opdracht

Partos heeft sinds december 2021 een nieuwe 5-jarige goedkeuring van de Belastingdienst ontvangen voor een model Overeenkomst van Opdracht ten behoeve van de Partosleden. Mocht je hier in geïnteresseerd zijn, dan kun je deze opvragen bij Mariska Keizer.

Korting op abonnement de Nieuwe Gevers

De Nieuwe Gevers ondersteunt maatschappelijke organisaties op gebieden als marketing, communicatie, design en strategie. Dit doen zij door ze te verbinden met professionals die vrijwillig maatschappelijke organisaties willen ondersteunen met hun skills & expertise. Denk hierbij aan strategen, designers, copywriters, foto- en videografen, online marketeers en communicatiespecialisten. Via De Nieuwe Gevers kan je met een abonnement een jaar lang onbeperkt gebruik maken van deze professionals. Partosleden krijgen 10% korting op het kleine abonnement en 25% op het grote abonnement. Heb je al een abonnement bij De Nieuwe Gevers? Dan krijg je de korting ook wanneer je het abonnement verlengt. 

Arbeid over de grens en internationale tewerkstelling

Het inschakelen van  werknemers in het buitenland is iets wat in de branche van ontwikkelingssamenwerking vaak voorkomt. Vaak zijn dat ingewikkelde gevallen, die vaak ook weer sterk verschillen van elkaar, waarbij actuele expertise noodzakelijk is. Exterus is een onafhankelijk kantoor dat is gespecialiseerd in advisering en ondersteuning van werkgevers en werknemers die te maken hebben met grensoverschrijdende arbeid en internationale tewerkstelling. Partos heeft met Exterus prijsafspraken gemaakt, waarbij voor Partosleden kortingen gelden van 20 tot 25 procent. 

Partos vacaturebank

Partos heeft voor haar achterban een vacaturebank waar leden zelf hun vacatures op kunnen promoten en delen. Het delen van vacatures via de Partos vacaturebank zorgt voor het doelgericht aanspreken van nieuwe werknemers die op zoek zijn naar werk binnen de ontwikkelingsbranche. Plaats hier zelf jouw vacature. 

Voor Wemos als kleine organisatie zijn de shared services een uitkomst. We kunnen alleen nooit dergelijke goede prijzen en faciliteiten binnenhalen en het hele offerte- en evaluatietraject dat door Partos en een kleine groep leden wordt uitgevoerd scheelt mij veel tijd.
Evelien Colenberg Wemos
De druk op organisaties is groter geworden om meer te doen met minder. Door meer samenwerking kunnen we onze concurrentiekracht vergroten en worden we ineens een serieuze speler in de inkoopmarkt.
Edukans Ton van der Maat